Burn-out coach Hilversum en het Gooi

volgens de effectieve BoFit methode

De BoFit herstelmethode is zeer effectief. In 8 tot 16 actieve sessies zijn mensen weer in balans en arbeidsgeschikt.

Als Burnout coach werk ik voor en volgens de methode van BoFit® Burnoutbegeleiding + Stressmanagement. Lichaamsbeweging gecombineerd met cognitieve en mentale coaching. Alle sessies vinden in de natuur plaats. BoFit® Burnoutbegeleiding + Stressmanagement biedt snel en deskundig hulp aan mensen met (symptomen van) burn-out en stressklachten, zoals vermoeidheid, somberheid, angst en paniek. Steeds meer werkgevers en verzekeraars vergoeden BoFit-hersteltrajecten om ziekteverzuim terug te dringen.

Neem contact met mij op voor een intake. Of lees het ervaringsverhaal van Leyla, Marcella en de verhalen van bijvoorbeeld Maren,  Gabor of dat van Sylvia.

Snelle anti-stress tips vind je hier.

Voeding en stress

Stress kan eetbuien veroorzaken. Probeer drie maal daags een uitgebreide maaltijd te gebruiken met veel groenten en gebruik 3 maal per dag een gezond tussendoortje zoals gedroogd fruit, een handje noten, fruit, rauwkost of een rijstwafel met kaas of humus Een goed gevulde maag voorkomt de lekkere trek tussendoor.

Koffie geeft een verhoogde hartslag wat je in een stressvolle situatie al hebt. Sommige mensen kunnen niet goed tegen caffeïne. Een tijdje na het drinken van koffie voelen zij zich extreem moe of niet lekker.

Als de lever bezig is met het afbreken van alcohol wordt het bloedglucosegehalte minder goed op peil gehouden. De hersenen kunnen te weinig energie krijgen. Gevolg: trillen/beven, honger. 

Omega 3 vetzuren worden geleverd door vette vis zoals makreel, haring, sardines, zalm, tonijn en forel. Omega 3 speelt een rol in het functioneren van ons brein. Eet twee maal per week vette vis.

Uit onderzoek blijkt dat het mineraal magnesium een angstremmende en ontspannende werking kan hebben. Bij stress, pijn, spierkrampen, angst en depressie verbruiken veel mensen magnesium. Magnesium komt vooral voor in volle granen, noten, gedroogde vijgen, dadels, grapefruit, zaden, peulvruchten en groene groenten. Het kan zinvol zijn tijdelijk extra magnesium te gebruiken.

Meer lezen over voeding en stress? Lees dit artikel.

Call Now Button